Schrijvers: Shay Hatten, Zack Snyder
Genre: Actie, Horror
Lengte: 2 uur en 28 minuten
Mijn beoordeling: 6/10

Waarschuwing: Deze recensie bevat spoilers

Army of the dead

Er is een zombie uitbraak in Las Vegas en het is te gevaarlijk om de zone binnen te gaan. Deze zombies zijn namelijk heel snel en slim. Maar een groep mensen besluiten om het risico te nemen en de 200 miljoen te zoeken dat in een kluis onder de strip ligt. Maar ze moeten wel snel zijn want de overheid wil de boel plat bombaderen en alle zombies uitroeien.

Recensie

De Army of the dead film duurt ruim 2 uur en ja ik vond het eigenlijk veel te lang. Naar mijn mening hadden ze het best kunnen inkorten.

Iedereen weet dat je geen domme dingen moet doen en je in een groep moet blijven wanneer er zombies zijn. Ik heb namelijk ook The Walking dead gezien. Mensen die domme keuzes maken, gaan meestal dood. En ik hoopte dat de karakters uit deze film die serie ook maar hadden gezien, want ze besluiten om op te splitsen en een van de dames besluit om haar goede vriendin te zoeken, in haar eentje.

Ik vond het einde ook gewoon stom en pas op, nu komt er een spoiler. Maar ze zijn geen steek op geschoten aan het einde van de film. Erger nog: ze hebben geen geld en de meesten zijn dood. Ironisch genoeg is de domste van het stel nog wel levend. Hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, weet ik niet.

De acteurs vond ik dan nog wel prima. Er zijn slechtere acteurs. Maar deze film zou zoveel beter zijn als de film een stuk korter was (misschien 1.5 uur) want het ging allemaal wel heel langzaam en de verhaallijn mocht ook wel iets interessanter zijn. Het was allemaal een beetje oppervlakkig. Niets heel bijzonders gebeurde er voor mijn gevoel. Ik wachtte voor meer plot twists en misschien meer horror. Op de IMDB pagina stond dat dit in de genre horror zou passen, maar daar heb ik niets van gemerkt.

Dat Netflix hier 90 miljoen euro aan heeft uitgegeven, vond ik een beetje teveel van het goede. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat Netflix niet zoveel hele goede films produceert. Er zijn een aantal leuke zoals ‘To all the boys I’ve loved before’, ‘Bird box’ en ‘Eurovision: the fire saga’ , maar verder vind ik het aanbod een beetje matig. Terwijl veel Netflix series dan echt wel heel goed zijn. Dus ik vind het jammer dat ze minder aandacht besteden aan goede films.