Skater girl – Film recensie

Regisseur: Manjari Makijany
Schrijvers: Manjari Makijany, Vinatie Makijany
Genre: Drama, Familie
Mijn beoordeling: 8/10

Kijk Skater girl nu op Netflix

Skater girl

Prerna woont in een heel klein dorpje in India samen met haar ouders en haar kleine broertje. Wanneer je net zo oud bent als Prerna, verwachten ze dat je gaat trouwen. Maar Prerna is niet zoals alle andere meiden. Wanneer Jessica naar haar kleine dorp komt, leert Prerna over skateboarden. Eerst is ze best wel bang om het uit te proberen maar zodra ze echt op het board staat, wordt ze verliefd op skateboarden. Maar niet iedereen vindt dit goed, inclusief haar vader. Dus ze moet het een geheim houden.

Recensie

Ik was al een tijdje aan het wachten op deze film, want de trailer zag er al veelbelovend uit. Ik houd wel van films met girlpower en deze film heeft inderdaad genoeg girlpower. Prerna (wat inspiratie betekent) doet niet wat ze eigenlijk moet doen en dat is een man vinden en trouwen. Ze volgt haar eigen hart en wat haar echt gelukkig maakt. Wij kunnen dat van deze film leren. We moeten allemaal onze eigen hart en passies volgen en niet wat onze ouders en maatschappij van ons verwachten.

Dit is een zeer mooie film. Zeker het stuk wanneer Jessica naar het dorpje komt en ze de kinderen komt helpen en hun blij maakt met een eigen skateboard. Hun gezichten toen ze doorkregen dat ze een eigen skateboards krijgen, was geweldig om te zien. Ze waren daar zo ontzettend blij mee. Hier in de westerse wereld kunnen we daar ook van leren. We leven in een maatschappij waarin we telkens het nieuwste van het nieuwste willen hebben. Daardoor zijn we niet zo dankbaar voor de dingen die we al hebben. Ik spreek voor mijzelf wanneer ik zeg dat ik soms wel wat dankbaarder mag zijn voor de dingen die ik kan kopen.

De acteurs waren geweldig. Alle kinderen waren fantastisch en ik vond het meisje dat Prerna speelt echt geweldig. Ik heb echt genoten van deze film. Het verhaal was simpel maar steeds geweldig. Ik heb immers twee dingen geleerd van deze film. Het is een inspirerende film die je met de hele familie kunt gaan kijken. Het heeft een goede boodschap dat je nooit moet opgeven en altijd je dromen achterna moet gaan, wat er ook gebeurd. Dit is het soort film dat ik nodig had en ik denk dat we allemaal zulke films nodig hebben. Ik hoop dat er meer van zulke films in de toekomst uitkomen.

Zeker een aanrader om te kijken. Dus gooi deze film meteen op je kijklijst.