Genre: Romantiek, Komedie
Bladzijdes: 400
Mijn beoordeling: 9/10

Let op: Dit gaat om een Engelstalig boek

Bekijk het boek op Bol.com

Truly, Madly, Like me

Frankie is een online influencer en afgelopen jaren heeft ze veel gewicht verloren. Haar hele leven draait om haar gezondheid. Maar één dag had ze een ongeluk met een lift en toen was ze te laat voor een afspraak. Dat is meteen ook de reden waarom haar vriendje Kyle het uitmaakt. Vervolgens krijgt ze veel haatcomments op haar instagram en ze besluit om een pauze te nemen. Ze komt in een klein stadje terecht waar geen internet is. En dan is er nog een hond die haar lijkt te stalken, of probeert hij haar te helpen?

Recensie

Dit jaar begon ik met het lezen van de boeken van Jo Watson en nu heb ik de meeste inmiddels gelezen. Maar ik denk dat dit één van mijn favorieten was. Maar aan de andere kant waren ze allemaal zo goed en ik kan echt niet wachten om meer van haar te lezen.

Dit boek is best herkenbaar. Frankie is een influencer en ze geeft heel veel om hoeveel volgers en likes ze dagelijks krijgt. En deze meeste dingen die ze doet, is alleen voor instagram. Ze wil alleen maar meer en meer likes. Maar de meesten mensen zijn niet heel erg anders dan Frankie. Er zijn heel veel mensen die net zoals Frankie veel geven om likes en volgers. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook soms van die momentjes heb. Dat is waarom het zo herkenbaar is.

Een ander ding dat herkenbaar was, was het feit dat Frankie het liefst weg wou rennen van alle haatcomments en ze naar een plek ging zonder internet. Ik moet zeggen dat ik, na het lezen van dit boek, ging kijken of er ook zulke plekken zijn. Maar waarschijnlijk is het gewoon te ver weg. In onze westerse wereld moeten we gewoon onze telefoons uitzetten en een social media detox houden.

Maar dit boek is grappig en schattig. Ik vond die hond zo leuk want hij hielp in feite Frankie met haar spirituele reis. Als je dat zo kan noemen. Frankie vergat waar het leven echt om draaide. Want het gaat echt niet om likes en volgers. Ik vind Jo’s schrijfstijl erg prettig en je vliegt er zo door heen. Ik had echt oprecht moeite om het boek neer te leggen. De volgende keer lees ik haar boeken gewoon op een vrije dag in plaats van op een avond. Hopelijk kan ik meer schrijvers/schrijfsters vinden die net zo goed als zij is.

Op dit moment heb ik zo’n 4 of 5 boeken van haar gelezen en ze waren allemaal zo goed. Ze stelt me niet teleur. Zeker een aanrader als je van romantiek en komedie houdt. Ik denk dat dit boek perfect is voor iedereen die ook graag Jill Mansell leest.

Meer boek recensies:
Pride and Paercuts – Staci Hart