Blue Miracle | Film recensie

Acteurs: Dana Wheeler-Nicholson, Dennis Quaid, Bruce McGill
Regisseur: Julio Quintana
Schrijvers: Chris Dowling, Juilo Quintana
Genre: Biografie, Drama, Avontuur
Mijn Beoordeling: 7.5/10

Blue miracle

Omar is the eigenaar van Casa Hogar en hij zorgt voor jongens die wees zijn geworden. Maar omdat hij en zijn vrouw 24/7 voor de kinderen moet zorgen, kan hij er geen geld bij verdienen. Maar tegelijkertijd verliezen ze sponsoren en hebben ze inmiddels meer dan 100K schuld bij de bank. Maar dan is er een mogelijkheid om geld te winnen in een viscompetitie.

Recensie

Ik zag de korte trailer voor deze film en ik wist tot zover dat het over Omar ging die voor weesjongens zorgde. Maar ik had geen idee dat het ook over een viscompetitie ging. Ik houd totaal niet van vissen en ook niet van vis eten. Normaal gesproken zou je zeggen dat zo’n film niets voor mij is omdat ik niet van vissen houdt. Maar deze film was anders. Deze film was gewoon goed.

Als eerste is de film gelukkig niet te lang. Vorige week keek ik ‘Army of the dead’ en die film was 2.5 uur en dat was gewoon te lang. En vaker zie ik Netflix films die 2 uur duren. Deze film was lekker ‘normaal’ en maar 1.5 uur lang. Perfecte lengte vind ik dat eigenlijk voor een film. Ik vond ook de ontwikkeling van de mensen in deze film goed. Bijna elke persoon is een andere persoon aan het einde van de film. Ze hebben dus van elkaar geleerd terwijl ze met elkaar vast zaten op een kleine boot op de grote oceaan. Zelfs de ‘rare’ kapitein Wade wordt langzaam een ander persoon. Het blijkt dat hij toch nog gevoelens heeft.

Maar wat ik ook mooi vond aan deze film, is dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en dat maakt het nog bijzonderder. Ik vind dat het ook een goede boodschap had: geloof dat alles uiteindelijk goed komt. Je hoeft daarvoor echt niet in een God te geloven. Je kunt ook prima in het universum (Law of Attraction) geloven of gewoon in jezelf.

Ik kan deze film dus zeker aanraden. Ik had geen verwachtingen voor deze film, maar het is echt ene goede film. Het is hartverwarmend, mooi en deze film geeft je gewoon een feel-good gevoel. En je kunt dit prima met de hele familie kijken, want het is geschikt voor iedereen.