Regisseur: Thomas Sieben
Schrijver: Thomas Sieben
Genre: Thriller,
Mijn beoordeling: 4.5/10

Kijk Prey nu op Netflix

Prey

Roman, zijn broer Albert en drie vrienden maken een grote avontuurlijke tocht door het bos. Roman gaat binnenkort trouwen en dit is zijn vrijgezellenfeest. Maar wanneer ze aan het wandelen zijn, horen ze schoten. In eerste instantie denken ze dat iemand aan het jagen is. Maar al snel komen ze erachter dat deze persoon niet op dieren jaagt maar op hun.

Review

Netflix brengt de komende tijd meer en meer spannende thrillers en horrors films en series uit, want Halloween is volgende maand. Normaal gesproken kijk ik liever romantische en komedie films, maar rond deze tijd van het jaar kijk ik ook wel graag naar thrillers en horrorfilms. Prey is de nieuwste Netflix thriller film en het verhaal klonk heel spannend en interessant.

En ik denk ook echt dat deze film echt heel leuk en spannend had kunnen zijn. Er zijn vijf mannen die een vrijgezellenfeest hebben omdat Roman gaat trouwen. Ze besluiten om avontuurlijke tocht door het bos te maken, maar ze zijn niet alleen en zeker niet welkom aangezien iemand ze probeert te vermoorden. Dit klinkt heel erg spannend, maar de film viel toch echt heel erg tegen. Het begin was wel aardig. Terwijl ze naar hun auto lopen, worden ze opeens beschoten. Dat was een schrikmomentje, want ik zag het even niet aankomen.

Maar eerlijk gezegd, zie je voor de rest de vijf mannen rennend door het bos, omdat ze uit de handen van deze jager willen blijven. Daardoor werd het een beetje saai. Ik verwachtte meer actie, veel meer actie eerlijk gezegd. En deze mannen waren ook niet altijd de slimsten. Een keer bleven ze staan kijken naar de jager en daardoor brachten ze zichzelf in gevaar. Maar een normaal persoon zou toch echt wegrennen en zorgen dat ze niet gezien konden worden. Ook waren de mannen continu onderling aan het ruzieën, wat heel irritant was. Geen enkele van de mannen was echt leuk genoeg om te hopen dat ze het zouden overleven. Op een gegeven moment wou ik gewoon dat die jager/moordernaar ze snel zou vermoorden.

De acteurs hebben wel hun best gedaan en het was niet slecht geacteerd. en gelukkig komen we aan het einde van de film nog achter waarom de jager op mensen jaagt. Het duurde wel ruim een uur en de film was maar 1.5 uur maar gelukkig weten we haar motivatie. Maar ik realiseer me nu ook pas dat ik haar (de jager) niet één keer heb horen praten. De mannen waren altijd aan het praten, maar zij niet.

Het einde vond ik ook een beetje teleurstellend, maar dan ook echt. Ik wil niets verklappen, mocht je het nog steeds willen zien. Maar ik verwachtte dat er iets groots zou gebeuren, maar het einde was best wel saai. En vroeg me echt af of dit het dan was. Dat bleek ook echt zo te zijn, want toen was de film vrijwel meteen afgelopen. Ik ben geen horror/thriller film expert, maar zelfs voor mij was dit te saai.